تحصیلات عالی
در دانشگاههای امریکایی
مورد تایید وزارت علوم ایران
 

کمک هزینه تحصیلی

کمک هزینه تحصیلی

Untitled 16

پرداخت هزینه تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا مخصوصاً برای دانشجویان خارجی بسیار بالاست. معمولا دانشجویان از یکی از سه طریقه بورس (fellowship)، دستیار تحقیق یا RA ٬ (research assistantship) و یا دستیار تدریس یا TA ٬ (teaching assistantship) نه تنها از پرداخت شهریه معاف می شوند، بلکه درآمدی نیز کسب می کنند.

* Fellowships and Scholarships یا بورس های تحصیلی

بورسهای تحصیلی داری انواع گوناگونی است که معمولا از سوی دانشكده ها یا شرکتها و موسسات خارج از دانشگاه به منظور تشویق در اختیار دانشجویان مستعد در تعدادی محدود قرار میگیرد. خصوصیت اصلی بورسها این است که بر خلاف کمک هزینه در قبال گرفتن آن لازم نیست کار بکنید. معمولاً برای کسب fellowship نمره GRE و معدل دوران لیسانس و فوق لیسانس (GPA) و توصیه نامه های اساتید بسیار مهم هستند. این مورد معمولاً توسط اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه بررسی می شود و بسیار رقابتی است. مدارک و شرایط لازم برای کسب چنین موقعیتی را در وبسایت دانشگاه مورد نظر می توانید پیدا کنید.

* Teaching Assistantship

شما بعنوان یك TA بری همكاری با یكنفر استاد در تدریس یك دوره بخصوص انتخاب می شوید. ضمن اینكه وظیفه افراد TA از تنوع بسیاری برخوردار است كه بصورت عمومی شامل نمره دادن، كمك به دانشجویان و اداره جلسات هفتگی می باشد. سمت شما بعنوان دستیار تدریس بستگی به نظر استادی دارد كه با وی همكاری دارید. تعدادی از اساتید ممكن است كه از شما بخواهند كه به مدت 40 ساعت در هفته با آنان همكاری نمائید و تعدادی نیز ممكن است تنها خواستار تصحیح اوراق امتحان باشند. کسب موقعیت TA به تسلط دانشجو به زبان انگلیسی و توانایی تدریس بستگی دارد. این موقعیت بخصوص برای کسانی که می خواهند با فرهنگ و زبان آمریکایی آشنایی زیادی پیدا کنند و بخصوص برای کسانی که می خواهند در آینده همین شغل (تدریس در دانشگاه) را ادامه دهند بسیار مفید است. معمولاً دانشگاههای مختلف کلاسها و یا دوره هایی برای دانشجویان خارجی متقاضی TA دارند. تدریس موفق در کلاسهای درس آمریکا تا حد زیادی به مدیریت کلاس وابسته است.

* Research Assistantship

در موارد بسیاری اساتید از طریق پروژه های تحقیقاتی بودجه ای کسب می کنند که قسمتی از این بودجه به دانشجویان فوق لیسانس یا دکترا بعنوان RA تعلق می گیرد. از آنجا که اساس کسب RA به نوع پروژه تحقیقاتی و تخصص استاد مورد نظر بر می گردد، بهترین کار برای اطلاع از این موقعیت ها، تماس مستقیم با استاد مربوطه است.

 


بازگشت