تحصیلات عالی
در دانشگاههای امریکایی
مورد تایید وزارت علوم ایران
 

جای خالی ایران در میان هزار دانشگاه اول دنیا

جای خالی ایران در میان هزار دانشگاه اول دنیا

جدیدترین رده بندی دانشگاههای دنیا در سال 2007 بر اساس وبومتریک اعلام شد که بر اساس آن هیچ دانشگاهی از ایران در میان هزار دانشگاه اول دنیا قرار نگرفته است. در این رده بندی دانشگاههای ژاپن، تایوان و چین برترین کشورهای آسیایی هستند.

به گزارش مهر، یک نوع رده بندی دانشگاههای دنیا، تعداد مراجعات به سایت دانشگاههای دنیاست. بزرگی سایت دانشگاه (تعداد صفحات پایگاه اینترنتی)، حجم فایل‌های پی‌دی‌اف، ورد و پاورپوینت قابل دسترس‌، تعداد مقالاتی که در 10 سال گذشته منتشر شده، تعداد ارجاعاتی که این مقاله‌ها داشته است، تعداد بینندگان وب‌سایت دانشگاه و تعداد لینک‌های خارجی پایگاه اینترنتی از جمله معیارهای لحاظ شده در رتبه‌بندی این سایت است.

در رده بندی جهانی دانشگاههای دنیا بر اساس وبومتریک، 20 دانشگاه صدر جدول دانشگاههای آمریکایی هستند. بیست و یکمین دانشگاه برتر دنیا دانشگاه کمریج انگلستان است. رتبه های 22 تا 27 نیز مجددا به دانشگاههای آمریکا اختصاص یافته است. دانشگاه تورنتو کانادا در جدول برترین دانشگاههای دنیا در مقام بیست و هشتم قرار گرفته است و پس از آن مجددا تا رتبه 34 به دانشگاههای آمریکایی اختصاص یافته است.

منبع
این خبر




بازگشت